سایر نکات خرید برند تجاری

مراحل خرید برند همچون مراحل ذکر شده در نقل و انتقال قراردادی برند می باشد. با در نظر گرفتن این امکان در قانون در حین نقل و انتقال شرکتها و واگذاری امتیاز بنگاه های اقتصادی امکان انتقال برند و نام و نشانهایی که متعلق به آن بنگاه است نیز وجود دارد که همین امر به اهمیت خرید برند می افزاید . علاوه بر این امکان خرید برند باعث می گردد که دیگر برندهایی که از سوی مالکانشان بدون استفاده است، تا زمان اتمام مهلت راکد نمانند و با انتقال به شخص دیگر شرایط استفاده مجدد از آنها فراهم گردد.


خرید برند تجاری

خرید برند تجاری دارای محاسن بسیاریست. زمانی که شما شروع به راه اندازی یک کسب و کار می کنید، اگر بخواهید شرکت راه بیاندازید باید زمانی را صرف ثبت شرکت خود نمایید، سپس کالایی که در شرکت تولید می شود را روانه بازار کنید. برای رقابت در بازار، نیازمند یک نام برای محصول خود می باشید، تا وجه تمایز کالای شما با دیگر کالاهای موجود در بازار باشد، تا مشتری حق انتخاب داشته باشد. برگزیدن یک نام برای کالا، انتخاب برند نامیده می شود که این کار مستلزم دانش کافی در این زمینه می باشد. خرید برند تجاری آماده بسیار به صرفه تر است زیرا اولاً باید یک نام تجاری زیبا و دلنشین انتخاب نمایید، دوماً باید این نام دارای معنی فارسی باشد، سوماً باید شبیه نام های ثبت شده دیگر نباشد. بعد از انتخاب نام، نوبت به تهیه مدارک لازم برای ثبت برند می باشد. ثبت برند در ایران به دو شکل حقیقی و حقوقی انجام پذیر می باشد که برای ثبت در هر کدام، نیازمند مدارک متمایزی می باشد. بنابراین باید بدانید می خواهید برند خود را حقیقی ثبت نمایید یا حقوقی و سپس بدانید چه مدارکی برای ثبت آن لازم دارید و آن را تهیه نمایید تا کلیه اطلاعات و مدارک را در سامانه ثبت علائم تجاری به درستی وارد نمایید. در صورتی که ثبت برند درخواستی، تکراری نباشد، مشابه برندهای ثبت شده قبلی نباشد، در لغتنامه فارسی دارای معنی باشد و مدارک شما تکمیل باشد، باید منتظر تایید نام و ثبت برند باشید. این مدت بسته به نوع کار ممکن است از یک تا شش ماه زمان ببرد و در صورتی که یکی از موارد گفته شده انجام نشود یا ناقص انجام شود، ممکن است پرونده دچار اعلام نقص شود که باید بررسی شود تا مشکل رفع گردد. در برخی مواقع که برند دارای تشابه با برند ثبت شده دیگری می باشد، شما ناگزیر به انتخاب نام دیگری می شوید که ممکن است زیاد خوشایند شما نباشد. بنابراین می بینیم که انتخاب یک نام که بتواند ثبت شود نیازمند صرف تجربه و زمان می باشد. برخی مواقع پیش می آید که شخصی اقدام به ثبت برند می کند اما هر بار با تشابه برند روبرو می شود و حتی ممکن است تا یک سال درگیری ثبت برند باشد. بنابراین یا یک سال کالای خود را وارد بازار نکرده است که موجب ضرر مالی شده، یا کالا وارد بازار شده اما هر بار با اسم جدید که این باعث می شود هزینه تبلیغاتی که برای شناساندن کالا خرج شده است هدر رود.