رمز و راز های یک برندینگ خوب!

Personal Branding  یا برندینگ شخصی به هیچ وجه یک مبحث سبک یا جدید نیست. اما با رشد تکنولوژی های اجتماعی برند شخصی تا جای ممکن قابل دسترس تر شده است، و به این معناست با وجود این که فرصت های بیشتری در اختیار خواهید داشت اما رقابت نیز تنگاتنگ تر خواهد بود.

 در این عرصه شلوغ و پر هیاهو برند شما باید معتبر شود. به برند شخصی خود یک نگاه جدید بیندازید و از هنر و بهترین آغاز برای ساخت برند شخصی خود استفاده نمایید.

رمز و راز های برندینگ !


۱) اهداف و برنامه ها را با تعریف برند پیش ببرید


پیش از ساخت برند، باید اهداف و برنامه های وابسته را مشخص نمایید. باید ببینید الان کجا هستید و در آینده نزدیک به کجا مایلید برسید.

آیا می خواهید از آن برای شهرت استفاده نمایید؟ یا یک شغل فریلنسری برای کار در خانه حاصل کنید؟ یا حتی به دنبال مشتری بیشتر و افزایش قیمت هستید؟

این که مشخص کنید چرا و کجا، به شما در انجام آن کمک می کند.

سرانجام اهداف شما هستند که آنچه را شما تصور می کنید به دیدگان مردم می رسانند.

این نوشته را مجدد بخوانید. اگر توانستید چنین راهی در پیش گیرید، پس شما در عرصه خود به یک مدیر موفق بدل خواهید شد.

به عنوان مثالی برای یک برند شخصی و موفق، Darren Rowse مدیر بلاگ how to make money blogging است که در میان بسیاری از افراد به شهرت رسیده است. او نام شخصی خود را روی تجارت اش قرار نداده است، بلکه از شیوه ارتباطی اش در سایت ها و شبکه های اجتماعی برای برند شدن استفاده کرده است. پس از مشخص کردن اهداف، نتیجه نهایی و یک برنامه، نیاز به شروع ساخت برند تان دارید.

۲) بدانید، متوجه شوید و به برندتان ایمان داشته باشید


برند شخصی شما نیاز به احساس و نگاه دارد، و یک راه برای ارتباط و بهتر دیده شدن. اما این از تنها یک لوگو داشتن و فعالیت در شبکه های اجتماعی فراتر می رود.

شما نیاز به فراهم آوردن یک تصویر دارای شخصیت حقوقی آن هم به صورت پایدار دارید.

مفهوم ایده و هسته بنیادی که در پس این تصویر قرار می گیرد، تمام چیزی است که شما انجام می دهید. هر چیزی که مالک آن هستید و هر چه که تولید می کنید، باید بازتابی از بها و اهدافی از تمامی برند شخصی شما باشد.

ثبات ایده اصلی است که برند شما را می سازد. این نشانگر اینست که شما برای چه تلاش می کنید، به چه معتقدید و چرا زیست دارید.

به عنوان یک مثال دیگر، نگاهی به شرکت به خوبی شناخته شده رایانه ای Apple می اندازیم. اگر چه آن ها یک برند شخصی نیستند، اما مفهوم برندینگ کاملا یکسان باقی می ماند؛ آن ها نیز یک تصویر دارای شخصیت حقوقی از کارشان دارند.

اپل از یک فرهنگ و آئیین همکاری انسانی بهره می برد، برای مثال یکی از آن ها، توسط ایثار و داوطلبی پایه ریزی می شود. از دلایل خوب و درگیر شدن در این اجتماع پشتیبانی می کند. این ارزش های بیزینسی گواه هر چیزی است که آن ها انجام می دهدن. از تبلیغات و محصولات نوآورانه شان گرفته تا سرویس پاسخگویی به مشتریان شان. اپل به طور احساسی یک انسان گراست که به طور حقیقی با افراد مرتبط می شود.

 هنگامی که مردم محصولات یا خدمات آن ها را خریداری یا استفاده می کنند، خود را جزئی از برند محسوب می کنند درست مثل یک خانواده. این ارتباط احساسی است که برندشان را می سازد – نه فقط محصولات آن ها و لوگوی گاز زدن یک سیب!.

اگر می توانید از این اصل های اساسی برای برندتان استفاده نمایید بنابراین دیدن و درک آن چه که انجام می دهید و می دانید برای دیگران آسان تر خواهد بود.

"به یاد داشته باشید، این که چقدر خوب هستید مهم نیست، این که چقدر می خواهید خوب باشید مهم است”

۳) برندتان را بسازید و از آن نگهداری کنید


پس از این که اهداف و بازار تجاری خود را مشخص کنید و تعیین کردید چقدر مایل به دانسته شدن هستید، سپس می تواند برای پایه ریزی برندتان شروع کنید. در پایین بلاک های ساختمانی اساسی را با هم خواهیم خواند، دانستنی هایی که به شما برای آن ها کمک خواهد کرد.

یک شناسه منحصر به فرد دیداری

یکی از آسان ترین راه ها برای تمایز میان شما و رقابت تان داشتن یک شناسه دیداری منحصر به فرد می باشد. این شناسه دیداری می بایست پایدار و در عین حال بازتاب دهنده اهداف اولیه تان باشد. همچنین به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا در تمامی محدوده ارتباطی تان ایفای نقش کند. بدین منظور حداقل اطمینان حاصل نمایید یک بیزینس کارت، سرنامه معتبر، رزومه کاملا به روز، یک وب سایت و پروفایل های متعدد اجتماعی آنلاین دارید.

سایت، دامنه و آدرس ایمیل

فکر می کنید افراد با جستجوی نام شما در اینترنت چه چیزی مشاهده خواهند کرد؟ به طور امیدوارانه نام و سایت شما. اما اگر نشد چه طور؟ یکی از سریع ترین راه ها داشتن یک سایت شخصی مانند JohnSmith.com می باشد.

در سایت مخصوص شما، باید اطلاعاتی راجع به شما، لینک هایی به سایت های دیگر شما، پروفایل های اجتماعی، وبلاگ و … باشد. همچنین یک کارنامه مختصر و مفید از فعالیت تان را فراموش نکنید.

همچنین شما باید یک آدرس ایمیل شخصی بر دامنه برند خود بسازید. انجام این کار بسیار تخصصی تر از داشتن یک ایمیل ساده بر روی پوشش دهنده های معمولی می باشد.

شبکه های اجتماعی (جذب کنید، ارتباط برقرار کنید!)

یکی از بزرگترین مزایای فیسبوک و توییتر همین است. البته اصل کار آن ها چیز دیگری است. باید به یاد آورید که هر چه هر روز انجام می دهید از برند شما می گوید و آن را بازتاب می دهد، چه به صورت شخصی و چه به صورت تخصصی.

رمز و راز های برندینگ !
از خودتان بپرسید، چه ارزش هایی برای دوستان و دنبال کنندگان تان قائل هستید؟ آیا مایلید افراد را جذب و با آن ها ارتباط برقرار نمایید؟ و نه این که به آن ها نشان دهید نهار چه خورده اید؟ آیا از تمامی پتانسیل های شبکه های اجتماعی تان بهره برده اید؟ آیا سایت شما به حساب های شما متصل اند؟ امضای ایمیل تان چطور؟

این ها، همگی راه هایی هستند که به شما کمک می کنند خودتان و نام تان را بالا ببرید. اما آسان ترین راه هموار ساختن راه برای یافتن و برقراری ارتباط با شماست. هنگامی که چنین کنند، جذب و پوشش دادن ارزش ها را فراموش نکنید.

پاسداری، امنیت بخشی و مانیتورینگ برند

برند شما بیزینس شما و شهرت شماست. چرا گفته های مردم راجع به خودتان را رصد و آنالیز نکنید؟

Google Alerts نام ابزاری است که جستجوی توییتر و بسیاری از ابزار های موجود را برایتان ممکن می کند تا بدانید چه زمانی و در کجای وب راجع به شما حرفی زده شده است. این امکان به شما در فرو نشاندن سریع آتش کمک می کند، همچنین در شبکه و تشکر از افرادی که به شما کمک کرده و به شما لینک زده اند.

رازی برای برندینگ شخصی

به یاد داشته باشید، برنامه ریزی اساس و بنیان برند شخصی است و اجرا ساختمان برند را می سازد. اما همه چیز خود شما نیستید، مهم چیزی است که مردم راجع به شما می گویند. شما آن چه را که تصور می کنید ارائه می کنید و این افراد هستند که راجع به شما فکر و شما را درک می کنند.

این راز برندینگ شخصی است.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.


برندینگ مکان چیست ؟

برندینگ مکانی (Place Branding )برندینگ منطقه جغرافیایی عبارت است ایجاد یک هویت برند، در خصوص یک محل جغرافیایی خاص است. برندینگ مکانی می‌تواند در خصوص یک مجتمع تجاری Commercial Complex Branding، برندینگ محله Area Branding، برندینگ منطقه‌ای Regional Branding، برندینگ شهری City Branding و یا یک کشور Country Branding باشد.

برندسازی برای مکان، بی شک فرآیندی بسیار پیچیده خواهد بود. از مسائل بازاریابی وگردشگری منطقه گرفته تا گسترش تجارت از طریق بهبود وضعیت برندهای موجود در آن مکان، همه این مسائل مورد توجه در برندسازی مکانهستند و هرآنچه در آن منطقه وجود داشته باشد صد در صد بر برندسازی آن منطقه تاثیر خواهند گذاشت. ناگفته نماند که تاثیر سرمایه گذاران در این پروژه نیز بسیار مشخص است.
برندینگ مکان در حقیقت عبارت است از ایجاد یک هویت منحصر به فرد برای یک محل جغرافیایی با تمرکز بر نقاط متمایز آن منطقه نسبت به مناطق دیگر. برای آنکه بتوان یک تصویر مناسب از برند یک منطقه ایجاد کرد فرآیندی با توجه به عوامل زیر وجود خواهد داشت.

بررسی و تحقیق در رابطه با منطقه ی مورد نظر:

به عنوان اولین قدم، صرف وقت لازم توسط مشاوران پروژه برای درک بهتر محیط و اینکه چه چیزی یک منطقه را خاص و منحصر به فرد می کند، ضروری است. صحبت با ذی نفعان اصلی، مطالعه در سایت های مختلف و توجه به نگرش فعلی نسبت به یک منطقه از جمله مباحثی است که در این مرحله انجام می شود و نتایج آن به صورت یک گزارش کامل، در قسمت اولیه پروژه خواد شد.

 تعیین هویت منطقه:

با مشورت و مشاوره ی افراد متخصص، از طریق برگزاری کارگاه های مختلف می توان در نهایت به نقشه ی هویت منطقه دست پیدا کرد. هویت منطقه برگرفته شده از تصور و دیدگاه ساکنین آن محل و نگرش افراد نسبت به آن مکان است.

 تصویر سازی مناسب:

زمانی که افرادی خارج از آن منطقه، نام آن مکان را می شنوند، چه تصویری در ذهن آنها نقش می بندد؟ آیا بین هویت طراحی شده و تصویر ذهنی فعلی افراد تفاوت زیادی وجود دارد یا خیر؟ در این مرحله باید تصویری که ما می خواهیم در ذهن افراد به وجود آید را توصیف کنیم و ابعاد رسیدن به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

تعیین چشم انداز آتی:

مشخص کنید که در ۱۰ سال آینده مکان مورد نظر شما قرار است چه جایگاهی داشته باشد و اینکه چه اقداماتی امروز باید انجام شود تا بتوان به جایگاه مورد نظر در آینده دست پیدا کرد.

 تدوین استراتژی های مورد نظر:

استراتژی، تدوین همان راه و روشی است که قرار است به کمک آن به جایگاه تعیین شده دست پیدا کنیم و توجه کاملی به تمامی مراحل قبلی ازجمله هویت، تصویر و چشم انداز خواهد داشت. چرا که استراتژی، متناسب با هر یک از این مراحل تعیین خواهد شد و هرگونه تغییر در مراحل قبلی، استراتژی را نیز تغییر خواهد داد.