کدام برندها در ایران بیشتر می فروشند؟

 وبلاگ خرید و فروش برند:کدام برندها در ایران بیشتر می فروشند؟

اقتصاد ایران آنلاین- در آخرین ماه سال طبق سنت همیشگی، شوق ایرانیها برای خرید کالاهای جدید دو چندان می‌شود و در این زمینه بازار خرید کالاهای دیجیتالی با توجه به گرایش ایرانیها به استفاده از تکنولوژی‌های نوین داغ تر از قبل می‌شود.

با این وجود شاید اطلاع از فهرست پرفروش ترین برندهای بازار طی یک سال اخیر خالی از لطف نباشد. براین اساس در آخرین شماره از همشهری اقتصاد سال ۹۱ نگاه ویژه ای به سهم فروش کالاهای دیجیتالی پرمصرف و مورد علاقه قشرهای مختلف مردم داشته ایم و براساس نظرسنجی ها برندهای پرفروش کالاهایی چون موبایل، آنتی ویروس، مانیتور، لپ تاپ ، پخش موسیقی، پرینتر، تلویزیون، تبلت، کنسول بازی و دوربین دیجیتال را معرفی کرده ایم.

سهم بازار فروش تلفن همراه

براساس نظرسنجی صورت گرفته از فعالان بازار و تخمین های انجام شده، برند سامسونگ توانسته بیشترین فروش گوشی های موبایل هوشمند را در ایران کسب کند و در رتبه های بعدی به ترتیب برندهای نوکیا، اپل و اچ تی سی قرار دارند.

براین اساس سامسونگ ۳۷ درصد، نوکیا ۲۸ درصد، اپل ۱۲ درصد، اچ تی سی ۱۱ درصد، سونی اریکسون ۷ درصد و سونی ۵ درصد بازار موبایل ایران را در اختیار دارند.

از دید خریداران گالاگسی نوت ۲ - Samsung Galaxy Note II - شاهکاری از سامسونگ به شمار می آید که هر آنچه که کاربر نیاز دارد در این اسمارت فون وجود دارد و از توانایی های آن می توان به قابلیت مالتی تسکینگ اشاره کرد که کاربر همزمان می تواند ۲ برنامه را بر روی صفحه نمایش ۵.۵ اینچی آن اجرا کرده و به راحتی همراه با پردازنده قوی آن به کارهای خود ادامه دهد که این مدل در میان گوشی های سامسونگ با استقبال خوبی روبرو شده است.

برای برند نوکیا نیز می توان از Nokia Lumia ۹۲۰ نام برد که نوکیا آن را با هدف بر گشت به بازار طراحی کرده و دارای ویندوز فون و یک صفحه نمایش بسیار با کیفیت با ابعاد ۴.۵ اینچ است؛ در بخش طراحی نوکیا با ارائه رنگ های مختلف برای این اسمارت فون سعی در جذب طرفداران بیشتری بوده و بازار ایران نیز نشان می دهد که این کمپانی تا به حال در این مدل موفق بوده است.

طرفداران آیفون مدل Apple Iphone ۵ را می پسندند که اپل با معرفی این محصول نشان داده که بازار را به خوبی می شناسد این آیفون که صفحه نمایش بزرگتری نسبت به مدل های قبل دارد دارای وزن و پهنای بسیار کمتری است و کیفیت ساخت این گوشی بسیار بی نظیر است.

مدل پرفروش HTC Butterfly دارای کیفیت عالی بوده و این محصول دارای صفحه نمایش ۵ اینچ و تعداد پیکسل های صفحه نمایش آن برابر ۴۴۱ PPI است.

برند سونی نیز Sony Xperia Z را برای طرفداران بازار معرفی کرده است؛ این شرکت با جدا شدن از اریکسون به تنهایی در حال تولید اسمارت فون های بی نظیری است؛ این مدل گوشی که تماما از جنس شیشه ساخته شده قابلیت ضد آب بودن را دارا است و از نظر سخت افزاری نیز دارای بهترین مشخصات فنی در کنار یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است.

ایرانیها کدام نمایشگر را انتخاب می کنند

سهم بازار فروش مانیتور در ایران براساس نظرسنجی صورت گرفته از فعالان بازار در اختیار ۳ برند سامسونگ، ال جی هرکدام با ۳۴ درصد و برند AOC با ۱۶ درصد سهم است.

براین اساس و با توجه به مقایسه سایز، وزن، زاویه و پهنای مانیتورهای LCD و پلاسما، خریداران در زمان خرید به کیفیت، گارانتی، رزولوشن، قیمت، زمان پاسخگویی تصویر، فرکانس و تفاوت رنگ را از جمله عوامل انتخاب این ۳ برند اعلام کرده اند.

این در حالی است که در بازار فروش مانیتورهای LCD در دنیا، رتبه اول به برند DELL اختصاص دارد و برندهای ایسوس، ال جی ، ایسر و سامسونگ در رده های بعدی قرار دارند.

سهم بازار فروش لپ تاپ در ایران

با توجه به آخرین نظرسنجی صورت گرفته از فعالان بازار برند ایسوس توانسته بیشترین فروش را داشته باشد و در رتبه های بعدی به ترتیب دل ، ایسر و سونی قرار دارند.

کیفیت قیمت و گارانتی از عوامل انتخاب خرید لپ تاپ توسط خریداران ایرانی است و براین اساس مدل A۴۳SD-B ایسوس، مدل Inspiron ۴۰۵۰ C دل، مدل Aspire E۱-۵۳۱ G ایسر و مدل VAIO YB۳۳KD سونی پرفروش ترین های امسال اعلام شده اند.

این در حالی است که HP برندی است که در بازار لپ تاپ دنیا خوب می فروشد و ۲۱ درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده است؛ پس از این برند، ایسر با ۱۶ درصد در رتبه دوم فروش بازار لپ تاپ دنیا قرار دارد و سامسونگ رتبه سوم این بخش را در اختیار گرفته است.

در همین حال از نظر میزان رضایت، در دنیا برند اپل بیشترین امتیاز را به خاطر کمترین خرابی در اختیار دارد و سامسونگ و دل رتبه های بعدی را در این شاخص به خود اختصاص داده اند.

چه برند پرینتری در ایران بیشترین فروش را دارد؟

طبق آخرین نظرسنجی از فعالان بازار امسال برند HP رتبه اول فروش پرینتر را کسب کرد و برندهای کنون و سامسونگ به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند. می توان از دلایل برتری HP را داشتن پرینترهای با کیفیت و عمر مناسب در کنار قیمت معقول نام برد؛ براین اساس اچ پی ۳۰ درصد سهم بازار پرینتر، کانن ۲۵ درصد سهم بازار ، سامسونگ ۲۰ درصد و اپسون ۱۶ درصد سهم بازار ایران را در اختیار دارند.

فعالان بازار از مدل اچ پی  Officejet Pro ۸۶۰۰، اپسون  WorkForce ۸۴۵، کانن Pixma MX۸۷۰ و سامسونگ CLP-۳۲۵ به عنوان پرفروشهای بازار پرینتر نام می برند.

چه برندی در ایران بیشترین فروش تلویزیون را دارد؟

با توجه به آخرین نظرسنجی صورت گرفته برند سامسونگ موفق به کسب رتبه اول فروش تلویزیون در ایران شده و در پله های بعدی ال جی و سونی به ترتیب قرار گرفته اند. سامسونگ با ارائه تلویزیون های با کیفیت ساخت و تصویر، امکانات عالی و نمایندگی های متعدد بهترین انتخاب برای خریداران ایرانی است و برندهای ال جی و سونی نیز دارای کیفیت عالی و نمایندگی های متعدد هستند که سونی یک مقدار قیمت بالاتری نسبت به سایر برندها دارد و می توان یکی از دلایل کمتر بودن فروش آن را این موضوع دانست.

این در حالی است که طبق اعلام سایت آمازون، در حال حاضر در دنیا یک مدل از توشیبا دارای رتبه اول فروش تلویزیون است و  البته در رتبه های بعدی اکثر فروشها مربوط به سامسونگ و ال جی بوده است. این مدل توشیبا دارای امکانات فراوان و کیفیت عالی در کنار قیمت خوب است و البته سامسونگ و ال جی با تنوع محصولات و در کنار تمامی امکانات توانسته اند در بسیاری از مدلهای خود فروش عالی در دنیا داشته باشند.

بیشترین فروش آنتی ویروس در ایران متعلق به کدام برند است

نظرسنجی فعالان بازار نشان می دهد که بیشترین فروش آنتی ویروس در ایران متعلق به برند کسپرسکی است و پس از آن با فاصله کمی آنتی ویروس ESET قررار دارد.

براین اساس کسپرسکی ۲۶.۶ درصد سهم بازار ایران، ESET نزدیک به ۲۶.۲ درصد، مک آفی ۱۷.۶ درصد، آویرا ۱۰.۴ درصد، نوترون ۹.۷ درصد و بیت دفندر ۶.۸ درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده اند.

چه تبلتی بیشترین فروش را در ایران دارد؟

اپل آی پد، سامسونگ، ایسوس، Archos و HTC Flayer برندهای پرفروش تبلت در بازار ایران هستند و مدلهای سامسونگ گلسی تب، موتورولا XOOM و مایکروسافت Surface از جمله پرفروشهای دنیا و ایران است.

با توجه به آمار فروش تبلت ها می توان گفت آیپد در ایران مانند آمار جهانی فروش خود را از دست داده و نسبت به سال قبل ۱۹ درصد کاهش رشد داشته اما با این حال همچنان در صدر فروش تبلت قرار دارد و تبلت های سامسونگ رتبه دوم فروش را به خود اختصاص داده اند؛ در همین حال در بازار ایران نکته جالب رشد فروش تبلت Archos است که در بازار جهانی فروش خوبی ندارد اما در ایران مورد استقبال خریداران قرار گرفته و فعالان بازار قیمت را دلیل اصلی فروش این تبلت می دانند.

در همین حال براساس آمار موسسه IDC از سیستم عاملهای دستگاههای همراه، سیستم عامل های آندروید و IOS بیش از ۸۵ درصد از سهم بازار رایانه های لوحی را در سه ماهه دوم ۲۰۱۲ در اختیار داشته اند که سهم آندروید از این فروش ۶۸.۱ درصد بوده و نسبت به سهم ۴۶.۹ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۱، رشد چشمگیری را نشان می دهد. همچنین سهم iOS هم از این فروش سه ماهه، ۱۶.۹ درصد بوده است که این دو سیستم عامل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ تقریبا ۱۵۴ میلیون دستگاه اسمارت فون فروخته اند.

در همین حال سیمبیان به جای سهم ۱۶.۹ درصدی سال گذشته، امسال به تصاحب ۴.۴ درصد بسنده کرده است. ویندوز فون هم توانسته با توجه به کمک های نوکیا، پیروزی کوچکی را در بازار به نام خود ثبت کند. مایکروسافت سال گذشته رکورد ۲.۳ درصد را ثبت کرده بود که امسال آن را به ۳.۵ درصد افزایش یافته داده. آندروید بخش مهمی از سهم بازارش را مدیون سامسونگ است. این شرکت اکنون ۴۴ درصد بازار اسمارت فون های اندرویدی را قبضه کرده است. در حال حاضر میزان فروش اسمارت فون سامسونگ، بیش از مجموع فروش هفت شرکت دیگر مطرح در بازار اندروید است.

سهم برندهای مطرح در بازار دوربین های دیجیتال

با توجه به اعلام فعالان بازار، برند سونی رتبه اول بازار دوربین دیجیتال را در نظرسنجی ها به خود اختصاص داده و این به این دلیل است که سونی در دوربینهای کامپکت بسیار عالی عمل می‌کند و کاربر می تواند با قیمت معادل برندهای دیگر محصولی با کیفیت عکاسی و فیلمبرداری عالی خریداری کند.

براین اساس برند کنون – CANON - در همه زمینه ها فروش مناسبی دارد و بیشتر در جهت انتخاب برای دوربین های SLR (حرفه ای) مناسب است؛ در همین حال سامسونگ بیشتر برای دوربین های کامپکت مناسب است و دارای امکانات بسیار عالی بر روی دوربین های خود است؛ نیکون نیز انتخاب مناسبی برای کاربران حرفه ای است و دوربین های SLR این برند عالی ارزیابی می‌شود.مدلهای کنون G۱X ، نیکون D۳۲۰۰ ، سونی DSC-RX۱۰۰ و سامسونگ DV۳۰۰F به عنوان پرفروش ترین های این بازار معرفی شده اند.

دوربین های کامپکت بدلیل کم حجمی، سبکی ، قیمت تمام شده و راحتی استفاده انتخاب اول همه خریداران غیرتخصصی است اما همیشه این دوربین ها بدلیل کوچک بودن سنسور دوربین دارای کیفیت پایینی هستند./اقتصاد ایران آنلاین



 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

این نام‌های تجاری را برای شرکت‌تان انتخاب نکنید

وبلاگ خرید و فروش برند:یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. انتخاب نام مناسب بسیار مهم است، در ادامه چند اشتباه معمول را که کارآفرینان در انتخاب نام تجاری برای کسب‌وکارشان انجام می‌دهند، معرفی می‌کنیم. با دوری از این اشتباهات می‌توانید نام تجاری ماندگار و مناسبی برای خود تهیه کنید.

1- استفاده از نام‌هایی که دسترسی به آنها از دسترسی به تاکسی در شب سال نو هم سخت‌تر است.

آیا نامی که انتخاب کرده‌اید قبلا استفاده شده یا خارج از دسترس است؟ اگر قبلا ثبت شده یا توسط شرکت دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد، شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای مشاهده علائم و اسامی ثبت شده می‌توانید به وب‌سایت مربوط به اداره ثبت علائم تجاری و اختراعات کشور خود مراجعه کنید، اما ثبت نشدن انتخاب شما در این سایت، صرفا به منزله قابل استفاده بودن آن برای شما نیست.

7 اشتباه در انتخاب نام تجاری شرکت

علائم تجاری می‌تواند طبق قوانین غیرمدون (عرفی) مورد استفاده قرار بگیرند یا طبق قانون کشور ثبت بشوند. اما برخی از آنها که توسط شرکت‌ها استفاده می‌شوند، ممکن است به ثبت رسمی نرسیده باشند. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از اینکه علامت انتخابی شما در جای دیگری استفاده می‌شود یا نه، از طریق شرکت‌هایی مانند Thomson Reuters که منابع و اطلاعات علائم و برند‌های تجاری را جمع‌آوری می‌کنند، آن را پیگیری کنید.

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آیا دامنه مرتبط با این نام در دسترس هست یا خیر! (شما می‌توانید برای آگاهی از در دسترس بودن آن به سایت دامنه‌های ثبت‌شده godaddy.com مراجعه کنید). همچنان در دسترس نبودن این دامنه نام انتخابی، به معنی این نیست که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. مانند برند Tesla که مالک دامین Tesla.com نیست، اما هر جایی که این اسم شنیده می‌شود، نام شرکت تسلا موتورز را تداعی می‌کند.

2- استفاده از چاشنی مخصوص و منحصربه‌فرد برای پررنگ و لعاب‌تر کردن نام شرکت تجاری.

هرگز در نام شرکت از نام خدمات و محصولات آن شرکت استفاده نکنید. در ابتدا همچنان‌که شرکت به سمت توسعه و رشد پیش می‌رود که قطعا این‌طور خواهد بود، شما ممکن است توجه مشتریان خود و درآمدی را که در مدت معین انتظار داشتید از دست بدهید. ثانیا؛ زمانی که نام محصولات عمده یا برچسب توصیفی خدمات را روی شرکت خود می‌گذارید، ممکن است طبق قانون برای ثبت آن در کسب‌و‌کارتان با مشکل مواجه شوید.  اداره ثبت علائم تجاری و اختراعات ایالات متحده از ثبت نام‌های تجار‌ی‌ای که در آنها از کلمات توصیفی استفاده‌شده اجتناب می‌کند؛ یعنی اسامی که در آنها اجزای ترکیبی، ویژگی، عملکرد، مشخصه یا هدف استفاده اختصاصی از محصولی باشد را ثبت نمی‌کند.

در سال 1986 نام «Bed & Breakfast Registry» (رزرو تخت و صبحانه) به‌عنوان نام تجاری مورد قبول واقع نشد؛ زیرا در آن ارائه خدمات رزرو محل اقامت و سایر موارد اینچنینی وجود داشت. همچنین در سال 1987 نام تجاری «Apple Pie» نیز برای یک برند عطر موردقبول واقع نشد. از سوی دیگر نام‌هایی که در آن توصیفی از محصول و خدمات نباشد ولی مرتبط با آن باشد، می‌تواند ثبت شود. به‌طور مثال نام شرکت «Apple» اساسا در ارتباط با کامپیوتر و محصولات الکترونیکی آن نیست ولی حمایت قابل توجهی را دارا است. با این حال خط ظریفی میان متمایز و خلاق بودن یا مبهم و بی‌ربط بودن وجود دارد. علاوه‌بر این باید از اسامی شعار مانند و کلیشه‌ای که در اغلب نام شرکت‌ها استفاده شده اجتناب کرد. مانند کلمات: همکاری، اهرم، اوج...، که در اثر استفاده زیاد معنی اصلی خود را از دست داده‌اند و برای مشتریان کسل‌کننده شده‌اند.

3- انتخاب کردن نام‌هایی که طولانی‌تر از دماغ پینوکیو است

هر چقدر نام تجاری طولانی‌تر باشد، شانس کمتری برای به خاطر سپاری آن وجود دارد. اغلب نام‌های به یادماندنی؛ مانند آمازون، اپل و... دارای دو یا سه کلمه هستند. حتی شرکت‌های بزرگ که نام‌های طولانی دارند، از نام کامل خود استفاده نمی‌کنند و علامت اختصاری آن را به‌کار می‌برند. مانند شرکت PricewaterhouseCoopers که از نام اختصاری PwC روی محصولاتش استفاده می‌کند.

4- از انتخاب اسامی‌ای همچون Seven-car روی محصولات خود اجتناب کنید.

اسامی از این قبیل ممکن است بسیار جذاب و ابتکاری باشد، ولی انتخاب آنها برای کسب‌وکاری غیر مرتبط موثر نخواهد بود.

5- فراتر نرفتن از محل اقامت

اگر در آینده قصد دارید شرکت را در خارج از محدوده جغرافیایی خود توسعه بدهید، از آوردن توضیح جغرافیایی در نام شرکت که می‌تواند فعالیت آن را محدود کند، خودداری کنید. البته در اینجا هم خطوط ظریفی وجود دارد. از طرفی آوردن نام شهر در نام شرکت ممکن است توسعه بالقوه آن را محدود کند و از طرف دیگر می‌تواند جذابیت ایجاد کرده و آن شرکت را از شرکت‌های مشابه در مناطق دیگر متمایز کند.

6- انتخاب نام‌هایی که حتی خودتان هم نمی‌توانید به درستی آن را تلفظ کنید.

حتما نام‌های انتخابی را از لحاظ املایی چک کنید. وقتی در نام یک شرکت غلط املایی وجود داشته باشد، باعث می‌شود که شرکا، کارمندان و مشتریان بالقوه اعتماد خود را نسبت به توانایی‌های شما از دست بدهند. حتی اگر این اشتباه املایی را توضیح دهید، مخاطبان خود را برای همیشه از دست می‌دهید.

«Whose Your Landlord» نامی است که یک شرکت املاک برای وب‌سایت خود انتخاب کرده است. انتخاب کلمه Whose به جای who’s، یک اشتباه عمدی است که باعث می‌شود اجاره‌کنندگان احساس بهتری در اجاره ملک داشته باشند. (صاحبخانه شما کیست؟ - این صاحبخانه مال کیست؟) با این حال توضیحی برای کسانی که تعصب گرامری دارند در سایت وجود دارد.

7- نام تجاری را در دست تست و آزمایش قرار ندهید.

قبل از آنکه نام خود را نهایی کنید در مورد بازخورد آن تحقیق کنید. کشف کنید که مخاطبان و مشتریان در مورد برند انتخابی شما چه نظر و احساسی دارند. یک لوگو مشابه با نام‌های مختلف و با توجه به کسب‌و‌کارتان خلق کنید و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یا حتی از روش‌های علمی بیشتری برای آزمایش نام برند کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی نام‌های انتخابی‌تان را به اشتراک بگذارید و در مورد آنها نظرسنجی کنید تا ببینید کدام یک از نام‌های انتخابی شما، بیشترین موافقت را کسب خواهد کرد.


 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید