فروش برند تجاری

برخی مواقع پیش می آید که شما چند برند را ثبت می کنید تا بتوانید طبق یک برنامه ریزی دقیق، پایه های یک کسب و کار موفق را پی ریزی کنید و خود را به دیگران معرفی نمایید. بنابراین مخاطبان خود را با شناساندن برند تجاریتان مشتاق خرید آن کالا می کنید. اما بنا به مشکلاتی اقدام به تولید کالا و پخش آن در بازار نمی کنید. یا استراتژی داشته اید که یک کالا را با چند برند روانه بازار کنید و سپس بازخورد این موضوع خوب نبوده باشد و بخواهید فقط با یک برند ادامه فعالیت دهید. تمامی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فعال در زمینه تجارت و کسب و کار همیشه دنبال راهکاری برای افزایش فروش برند و افزایش تعداد مشتریان خود می باشند. در این صورت بقیه برندهایی که ثبت کرده اید اضافه بوده و علاوه بر اینکه زمان و هزینه برای ثبت آن سپری شده است، عملا بلا استفاده می ماند. شما می توانید برندهای مازاد خود را در کمترین زمان و بدون هیچ دردسری به اشخاصی که به آن نیاز دارند بفروشید و علاوه بر جبران هزینه های ثبتی، سود خوبی نیز در زمینه فروش برند تجاری خود کسب نمایید. نقل و انتقال برند در ایران کاملا قانونی می باشد و بسیار راحت و آسان می باشد و طی مدت زمان کمی این کار قابل انجام می باشد. برای فروش برند خود، می توانید آن را به ما سپرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن با قیمت مناسب به مشتری خواهان این برند برسانیم.  نقل و انتقال علامت تجاری بسیار آسان بوده و در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد.

چگونگی سپردن نام تجاری جهت فروش

با ارسال تصویر روزنامه رسمی و گواهی ثبت نام تجاری و پرداخت مبلغ یکصد هزار ریال به ازای هر برند، علامت تجاری شما جهت فروش در معرض دید مشتریان قرار خواهد گرفت.
با توجه به قانون نقل و انتقال برند در قوانین مالکیت صنعتی و بر حسب نقل و انتقال قراردادی امکان خرید و فروش برند با توجه به قوانین وجود دارد.

مراحل فروش برند تجاری

1- پرداخت مبلغ یکصد هزار ریال
2- تکمیل فرم واگذاری برند تجاری در انتهای این صفحه
3- پیشنهاد قیمت جهت تصویب قیمت پیشنهادی شما توسط کارشناسان شهر برند ( در نظر داشته باشید از مبلغ پیشنهادی شما در هنگام فروش برند مبلغ 10 % کارمزد بابت خدمات فروش برند کسر خواهد گردید.)
4- معرفی مشتری برند جهت توافق نهایی
5- اخذ استعلام برند از اداره ثبت علامات توسط فروشنده (در صورت تمایل به اخذ استعلام برند توسط کارشناسان شهر برند هزینه آن جداگانه محاسبه و از فروشنده دریافت می گردد).
6- تنظیم سند صلح در دفتر خانه و پرداخت مبلغ توافق شده از خریدار به فروشنده
7- پرداخت 10 % حق الزحمه شهر برند از فروشنده

نحوه دریافت و پرداخت وجوه نقل و انتقال برند

1- ابتدا 25% کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت جهت انعقاد قرارداد باید واریز گردد تا دریافت استعلام انجام شود.
2- بقیه مبلغ در دفتر اسناد رسمی هنگام امضای سند نقل و انتقال باید واریز گردد.


مراحل فروش برند

مراحل فروش برند همچون مراحل ذکر شده در نقل و انتقال قراردادی برند می باشد. با در نظر گرفتن این امکان در قانون در حین نقل و انتقال شرکتها و واگذاری امتیاز بنگاه های اقتصادی امکان انتقال برند و نام و نشانهایی که متعلق به آن بنگاه است نیز وجود دارد که همین امر به اهمیت خرید و فروش برند می افزاید . علاوه بر این امکان فروش برند باعث می گردد که دیگر برندهایی که از سوی مالکانشان بدون استفاده است، تا زمان اتمام مهلت راکد نمانند و با انتقال به شخص دیگر شرایط استفاده مجدد از آنها فراهم گردد.

شرایط فروش برند

شرایط فروش برند همچون شرایط نقل و انتقال قراردادی برند است که می توانید با مراجعه به این بخش در سایت از اطلاعات آن بهره بگیرید.


قیمت فروش برند

جهت فروش برند نیاز به قیمت گذاری برند توسط کارشناس رسمی دادگستری مخصوصاً در مورد برندهایی که سابقه مصرف و حضور در بازار را دارند. برندهایی که تازه ثبت شده اند و برای خرید و فروش برند آنها اقدام می گردد بیشتر با توجه به تعداد طبقات و کالاها و همچنین نوع کلمه و یا طراحی آن ارزش گذاری می گردند.


مدارک لازم برای فروش برند

مدارک فروش برند را می توانید در قسمت مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال برند مشاهده نمایید

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

بازسازی برند و زمان صحیح انجام آن

در دنیای امروز که کمپانی های مختلف درصدد پیشی گرفتن از یک دیگر هستند و تمام برنامه ریزی های خود را مبتنی بر توسعه کسب و کار و جلب رضایت مشتریان انجام می دهند، برند سازی و بازسازی مبحثی بسیار مهم است.

گاهی اوقات یک برند نیاز به بازسازی پیدا می کند که این کار منجر به ایجاد رویکردی جدید از عملکرد آن خواهد شد. در واقع چهارچوبی که استراتژی برند از آن تبعیت می کند بازنگری و یا مجدداً تعریف می شود.

برندسازی مجدد فرصتی ایده آل جهت حضور در برابر مشتریان و کسب اعتماد آنهاست. این فرآیند باید با تلاش بسیار و حساب شده صورت گیرد تا بتواند نتیجه دلخواه را برای صاحب برند به ارمغان بیاورد. ریبرندینگ یا همان بازسازی برند را می توان به شیوه های مختلف نظیر تغییر لوگو، نام تجاری، تصاویر، استراتژی و یا تولید محصول جدید انجام داد.

چرا یک شرکت نیازمند بازسازی برند است ؟

دلایل متعددی وجود دارند که باعث می شوند مدیران و کارفرمایان به بازسازی نام تجاری خود نیاز پیدا کنند. از جمله این دلایل می توان موارد زیر را نام برد:

  • دستیابی به مشتریان جدید با نگرشی نو
  • جذب مشتریان فعلی و برقراری تعامل با آن ها
  • متمایز نمودن برند از سایر رقبا
  • برجسته نشان دادن برند از بین برندهای مشابه
  •  کسب درآمد بیشتر و هدایت مشتریان به سمت خرید محصولات

چه زمانی یک سازمان باید نسبت به بازسازی برند خود اقدام نماید؟

فاکتورهای بسیاری وجود دارند که با توجه به آن ها باید برند سازی مجدد انجام داد. بنابراین تنها زمانی که سازمان با رکود مالی مواجهه می شود مستلزم به اینکار نیستید بلکه همواره باید در مورد برند و وضعیت آن در بازار تحقیقات گسترده انجام داده و در صورت لزوم نسبت به بازسازی نام تجاری خود اقدام کنید. در واقع قبل از ایجاد بحران باید به دنبال راهکارهای جدید بود و قدم بعدی در روند کسب و کار را پیش بینی کرد.

سازمان ها و شرکت های مختلفی که قصد انجام این کار را دارند همان طور که گفته شد باید در مورد برند، رقبا و روند صنعت تحقیقات لازم را انجام دهند. گاهی اوقات بر اساس ارزیابی ها ممکن است به این نتیجه برسند که استراتژی کنونی فعلا موفقیت آمیز است و نیازی به تغییر یا اصلاح ندارد اما هویت بصری باید بازنگری شود که در این حالت، تنها باید المان های بصری را تغییر داد.

برند سازی مجدد آینده کسب و کار را تضمین می کند و دورانی طلایی برای نام تجاری شما رقم خواهد زد. اگر فرآیند اینکار به درستی انجام شود هویت برند تغییر کرده و تصویری که در مورد آن در ذهن مشتریان و مخاطبان نقش بسته اصلاح خواهد شد.

 به منظور بازسازی نام تجاری ابتدا باید بر اساس تحقیقات به این نتیجه برسید که چه زمانی برای انجام اینکار مناسب است. سپس اهداف خود را با توجه به وضعیت کنونی و اینکه در آینده چگونه خواهید بود مشخص کنید. بر اساس این اهداف، فهرستی از نیازهای خود را فراهم نموده و در نهایت به یک متخصص در زمینه بازسازی مجدد نام تجاری مراجعه کنید.

قبل از هر گونه تصمیم گیری در مورد این فرآیند باید از خود بپرسید که در حال حاضر برند شما چه ویژگی هایی را در بردارد؟ چگونه در بازار به نظر می رسید و از نظر مشتریان در چه جایگاهی قرار دارید؟ تفاوت شما با رقبا در چیست؟ محصولات شما پاسخگوی کدام یک از نیازهای افراد می باشند؟ مشتری ایده آل باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چگونه می توان وی را جذب نمود؟ آیا می خواهید مخاطبان جدیدی را به سمت خود جذب کنید؟ آیا لوگو برند شما محبوبیت خود را از دست داده است؟ آیا معرفی محصول جدید جزء اهداف شماست؟ آیا پیام برند شما بر مخاطب تاثیرگذار است و می تواند با آن ارتباط برقرار کند؟ چه نتایجی را از بازسازی برند انتظار دارید؟

این کار سبب می شود لیستی کامل از تمام آنچه که برای تغییر و بازسازی نیاز دارید برای شما فراهم گردد، سپس با بررسی تک تک آن ها می توانید تصمیمات لازم را اتخاذ نمائید. در واقع با بررسی عوامل مختلف به راحتی می توانید شکاف بین کسب و کار و اهداف خود را پیدا کرده و با یک تصمیم درست و حساب شده مجدداً برند را به بازار معرفی نمائید.

خرید و فروش برند ثبت شده | خرید و فروش برند در تهران | موسسه حقوقی اعتماد

سخن پایانی

در این نوشته از سایت آراز ثبت توضیحات جامعی را در زمینه خرید و فروش برند آماده در اختیار شما قرار دادیم. با انتخاب مناسب یک برند برای خرید می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و تمرکز خود را بیشتر بر روی اهدافتان قرار دهید. 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید